Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

Ξεκίνησε ο ρωσικός Στόλος για το Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο…

Ο κύβος ερρίφθη: Μετά τον ανεφοδιασμό του σε καύσιμα και πυρομαχικά στην βάση του το αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov έλαβε διαταγή από το ρωσικό υπουργείο Άμυνας να πλεύσει πάση δυνάμει στην Aν. Μεσόγειο και το Αιγαίο. 

Όπως αναφέρουν πηγές από την Μόσχα το αεροπλανοφόρο συνοδευόμενο από το αντιτορπιλικό Admiral Chabanenko κλάσης Udaloy II  θα ξεκινήσει από τον ρωσικό Βορρά γύρω στις 10 Δεκεμβρίου και θα πλεύσουν ταχύτατα προς την Ανατολική Μεσόγειο, με σκοπό να επισκεφτούν και να αγκυροβολήσουν σε συριακά λιμάνια περί τα τέλη του έτους κατά πάσα πιθανότητα πριν από τα Χριστούγεννα.
Η  Μόσχα  πάντως επιμένει ότι η κάθοδος των πλοίων αυτών ήταν προγραμματισμένη από την ηγεσία του ρωσικού Ναυτικού από το 2010, στο πλαίσιο των τακτικών ασκήσεων και εμφανίσεων στην περιοχή μας, ωστόσο Σύροι διπλωμάτες σημείωναν με νήμα ότι «οι έξυπνοι άνθρωποι κατανοούν ότι σε κανέναν δεν χρειάζεται μια ένοπλη σύρραξη στη Μέση Ανατολή».
Με δεδομένη την παρουσία και άλλων ρωσικών πλοίων στην Μεσόγειο αυτήν την περίοδο, όπως της φρεγάτας Ladnyy κλάσης Krivak II, τα οποία όμως ανήκουν στον Στόλο της Μαύρης θάλασσας, αναμένεται ότι η ρωσική Ναυτική δύναμη θα αποτελέσει μία νέα παράμετρο στον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχτεί η κρίση στην Συρία.
Με λίγα λόγια η Ρωσία αυτή την φορά δεν φαίνεται να επιλέγει την παθητική στάση που κράτησε στην περίπτωση της Λιβύης, αλλά όπως φαίνεται διακηρύσσει με τον πλέον επιδεικτικό τρόπο το ενδιαφέρον της για την Συρία, αφού τα ρωσικά συμφέροντα στην περιοχή δεν θα μπορούσαν να αποδεχτούν μία νέα αλλαγή καθεστώτος. 
Εδώ και χρόνια οι σχέσεις των δύο χωρών έχουν αναβαθμιστεί μετά από μία περίοδο κάμψης λόγω των γνωστών προβλημάτων που αντιμετώπιζε η μετασοβιετική Ρωσία και ένας από τους άμεσους στόχους του νέου ρωσικού στρατηγικού σχεδιασμού για την Μέση Ανατολή, περιλαμβάνει την ανακατασκευή της ναυτικής βάσης στην Ταρτούς η οποία στο παρελθόν αποτελούσε σημείο ανεφοδιασμού του Σοβιετικού Ναυτικού.  
Το λιμάνι της Ταρτούς έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια στην προκεχωρημένη βάση του ρωσικού Ναυτικού στην περιοχή και το σταθμό ανεφοδιασμού των πλοίων που επιχειρούν στην Μεσόγειο  και στην ευρύτερη περιοχή του ινδικού ωκεανού.
Συνολικά 50 Ρώσοι και τρία πλωτά αγκυροβόλια έχουν εγκατασταθεί εδώ και αρκετά χρόνια στο λιμάνι της Ταρτούς, ενώ μεταξύ των εργασιών που εκτελούνται είναι και η εκβάθυνση του λιμένα ώστε να μπορεί να φιλοξενεί ακόμα και αεροπλανοφόρα.
Οι εργασίες στο πρώην 720ο σταθμό ανεφοδιασμού του σοβιετικού Στόλο της Μαύρης θάλασσας σύμφωνα με τον σχεδιασμό που είχε γίνει επρόκειτο να ολοκληρωθούν το 2011. Το συγκεκριμένο λιμάνι βρίσκεται στο ιδανικό σημείο για το ρωσικό Ναυτικό αφού απέχει 285 μίλια από τη διώρυγα του Σουέζ.
Υπενθυμίζεται ότι το Σεπτέμβριο του 2008 είχε ανακοινωθεί από ρωσικές πηγές  ότι η Ρωσία και η Συρία είχαν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την αξιοποίηση του λιμανιού της Ταρτούς ως της μόνιμης βάσης του ρωσικού Ναυτικού στην περιοχή της Μ. Ανατολής.
Για την προστασία δε της ναυτικής  βάσης στην Συρία είχαν διαρρεύσει πληροφορίες ότι οι Ρώσοι θα εγκαταστήσουν και αντιαεροπορικά συστήματα S-300 τα οποία θα τα χειρίζονται Ρώσοι αξιωματικοί. 
Στο παρελθόν έχει επισκεφθεί δύο φορές το λιμάνι Ταρτούς, το 1995 και το 2007. Σύμφωνα με πληροφορίες το αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov θα μεταφέρει οκτώ μαχητικά Su-33, άγνωστο μέχρι στιγμής αριθμό νέων αεροσκαφών Mig-29Κ και δύο ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα Κa-27.
Το δε αντιτορπιλικό Admiral Chabanenko είναι εξοπλισμένο με 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας SS-N-22 Sunburn, 64 αντιαεροπορικά βλήματα SA-N-9 Gauntlet, 2 αντιαεροπορικά συστήματα  Kortik (SA-N-11), 2 πυροβόλα AK-130 των 130 χλστ, 6 αντιπυραυλικά πυροβόλα AK-630 των 30 χλστ, 10 εκτοξευτές ανθυποβρυχιακών ρουκετών RBU-Udav και 2 ελικόπτερα Ka-27 Helix.   
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

για να εξηγηθούμε και να μην "παρεξηγηθούμε"…


Αυτό το ιστολόγιο δεν είναι δημοσιογραφικό, καθόσον ενημερώνεται περιοδικώς δεν μπορεί να θεωρηθεί, από νομική άποψη, ως τέτοιο.Ο διαχειριστής του ιστολόγιου και οι συνεργάτες δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνουν.
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.