"Η θέση της Βουλγαρίας είναι σαφής: δεν πρόκειται να πληρώσουμε οποιαδήποτε τέλη στην κατασκευάστρια εταιρία έως ότου εγκριθεί η έκθεση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του πετρελαιαγωγού "Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη" δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της χώρας στη δημόσια ραδιοφωνία ΒΝΡ. Παράλληλα διέψευσε ότι έχει τεθεί θέμα αποχώρησης κάποιας χώρας από το σχέδιο. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν εγκριθεί μέχρι τις 20 Μαρτίου, το έργο μπαίνει στο "ψυγείο".
--------------------------------------------------------------------------------------------------
(Αρχικό κείμενο) Περιθώριο έως τις 20 Μαρτίου δόθηκε από την Ρωσία στην Ελλάδα και την Βουλγαρία για να εξοφλήσoυν το συσσωρευμένο χρέος των 7,3 εκατομμυρίων ευρώ για τη λειτουργία της διεθνούς εταιρείας του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Άυτό ήταν το αποτέλεσμα των διήμερων διαπραγματεύσεων της κοινοπραξίας στην Ρώμη, με την Ρωσία να απειλεί είτε με αποχώρηση είτε με "πάγωμα" μέχρι νεωτέρας (βασικά μέχρι να αλλάξουν οι κυβερνήσεις σε Αθήνα και Σόφια και να βρεθούν κυβερνητικά σχήματα "φιλικά" στον αγωγό), σύμφωνα με τον Μιχαήλ Μπάρκοφ, αντιπρόεδρο της ρωσικής συντονίστριας εταιρείας του έργου «Τρανσνιέφτ».
Η ελληνική και η βουλγαρική πλευρά αθέτησαν τις δεσμεύσεις τους να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους έναντι της Trans-Balkan Pipeline Β.V. έως τις 15 Δεκεμβρίου. Στη συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου της εταιρείας υιοθετήθηκαν οι ρωσικές προτάσεις για ελαχιστοποίηση των εξόδων και ειδικότερα για περιορισμό του προσωπικού και των ενοικίων, ενώ η επόμενη συνεδρίαση ορίστηκε να πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουνίου.
«Εάν η βουλγαρική και η ελληνική πλευρά δεν καταβάλουν το χρέος τους και η βουλγαρική δεν εγκρίνει τη βελτιωμένη έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τότε θα αποφασιστεί να περάσει η εταιρεία σε καθεστώς “εν υπνώσει”, δηλαδή θα παραμείνει μόνο το κεντρικό γραφείο στο Άμστερνταμ με έναν υπάλληλο», σημείωσε ο κ. Μπάρκοφ, ο οποίος σχολίασε ότι «συνολικά η βουλγαρική πλευρά συμπεριφέρθηκε κατά τη συνάντηση θετικά, υπάρχει η αίσθηση βελτίωσης των θέσεών τους».
Πηγές από την Μόσχα αναφέρουν ότι "Υπήρξε παρέμβαση των ρωσικής πολιτικής ηγεσίας για να δοθεί η παράταση, αλλά γενικά υπάρχει μεγάλος σκεπτικισμός για την συμπεριφορά κυρίως της ελληνικής κυβέρνηση αφού την βουλγαρική την θεωρούν δεδομένα εχθρική".
Ο ίδιος ο κ. Μπάρκοφ εξελέγη πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, στο οποίο εισήλθαν τρία νέα μέλη, ο Ιλιά Καζιόνκιν από την «Τρανσνιέφτ», ο Σεργκέι Αντρόσοφ από την «Ροσνιέφτ», διευθυντές και οι δύο των τμημάτων διεθνούς οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και ο Πέτκο Ντμίτροφ από βουλγαρικής πλευράς.
«Η Βουλγαρία δεν αρνείται το διάλογο» τιτλοφορεί το ρεπορτάζ του το Βέστι, το οποίο είχε προτιμήσει τις προηγούμενες ημέρες την εκτίμηση ότι «οι προοπτικές του αγωγού είναι θολές». Το ρωσικό δίκτυο αναφέρεται και στο «ελληνικό χρέος 1,269 εκατομμυρίων ευρώ», σημειώνοντας ότι η ελληνική πλευρά συμφώνησε να καλύψει πλήρως την πληρωμή του αναλογούντος ΦΠΑ για τα έτη 2008-2010, αλλά και ότι «εάν έως την 1η Μαΐου οι Έλληνες δεν μπορέσουν να πληρώσουν, το ποσό θα διαιρεθεί μεταξύ όλων των μελών της κοινοπραξίας, περίπου από 350.000 ευρώ».
Σύμφωνα με τη ρωσική οικονομική εφημερίδα ΡΒΚ Daily, που επικαλείται σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, «οι μέτοχοι υποστήριξαν την αναγκαιότητα να συνεχιστούν οι εργασίες για την άρση των ενστάσεων του βουλγαρικού υπουργείου Περιβάλλοντος και Υδάτινων Πόρων σχετικά με τις επιπτώσεις του έργου στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον». Υπενθυμίζεται ότι η νέα, διορθωμένη και βελτιωμένη μελέτη έχει συμφωνηθεί να υποβληθεί στη βουλγαρική κυβέρνηση έως το τέλος Φεβρουαρίου.
Όπως επισημαίνει η εφημερίδα οι δύο από τις ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στο σχέδιο, «Ροσνιέφτ» και «Γκασπρόμ Νιέφτ» δεν σχολίασαν τις πληροφορίες, που είχαν δημοσιευτεί περί απόσυρσης της Ρωσίας από το σχέδιο (πρόκειται για την "σκληρή" ομάδα που θέλει την αποχώρηση από το όλο project), ενώ η «Τρανσνιέφτ» τις διέψευσε, σημειώνοντας ότι λόγος γίνεται μόνο για περιορισμό της χρηματοδότησης του έργου.
defencenet
http://greeknation.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου